اخبار

همکاری انجمن با شهرداری منطقه 5

در هفته گردشگری همکاری انجمن گردشگری ماجراجویانه با شهرداری منطقه 5 و ستاد هم افزایی برای معرفی محله های کَن و مرادآباد

در روز پنجشنبه مورخ 1399/07/10 مصادف با هفته گردشگری، انجمن گردشگری ماجراجویانه با همکاری ستاد گردشگری منطقه 5 شهرداری و ستاد هم افزایی

و با حضور رؤسا و معاونین ستاد ها از جمله سرکار خانم بهمردی رئیس ستاد گردشگری شهرداری منطقه 5 و جناب آقای ساکی معاون ستاد توان افزایی سمن ها و فرشاد اصول فلاح (فرشاد فلاح) مدیرعامل انجمن گردشگری ماجراجویانه اقدام به برنامه ریزی فعالیتی در راستای شناسایی هرچه بیشتر پتانسیل های گردشگری و فرهنگی محله های کن و مرادآباد تهران کردند.

در این برنامه که بصورت رایگان بود با حضور تعدادی از مردمان علاقه مند آغاز و از کوچه باغات بی نظیر محله کن بازدید شد.

                       

در طی مسیر سرکار خانم بهمردی توضیحات مفیدی را درباره محله کن، قدمت و پتانسیل های گردشگری و روستا گردی در محله های مختلف منطقه 5 ایراد فرمودند.

محله های کن و مرادآباد که از با قدمتی چند صد ساله ظرفیتی بینظیر در تهرانگردی محسوب می شوند و باغات متنوعی از جمله خرمالو، گردو، انار و غیره چشم هر بازدیدکننده ای را مجذوب خود می کرد.

                     

در ادامه با بازدید از قدیمیترین پل آجری تهران مربوط به دوره قاجار دیدن کردیم که دیدن آن برای ما باورکردنی نبود. اینکه پلی به این زیبایی و قدمت در تهران وجود داشته و ما از آن بی خبر بودیم! پلی که با همت یکی از افراد محلی و با مشارکت اهالی ساخته شده بود و مسیری برای عبور بار و رفت و آمد از روی رودخانه بود.

متاسفانه سیل قسمت هایی از این پل را تخریب کرده بود و خوشبختانه با تلاش های شهرداری منطقه 5 و میراث فرهنگی و گردشگری این پل در حل مرمت بود.

خب خداروشکر

پل تاریخی و آجری کن مربوط به دوره قاجار

 

وجود امام زاده ای بنام امامزاده شعیب با درخت چنار با سنی بیش از سیصد سال بخش دیگری از زیبایی های محله کن در گردشگری مذهبی و فرهنگی محسوب می شود.

       

در شمال محله کوه های زیبایی برای کوهنوردی و پتانسیل های دیگر گردشگری از جمله دوچرخه سواری کوهستان، برنامه های دو و اسکای رانینگ و گذران اوقات فراغت با خانواده وجود دارد که با رعایت اصول محیط زیستی می توان بهره های مفیدی مردمان تهران و منطقه از آن کوه های زیبا کسب کنند.

پس از بازدید از کوچه باغات زیبای کن به سمت محله تاریخی مرادآباد حرکت کردیم و از حوضچه هایی که آب چشمه و قنات آنها را سیراب می کرد توجهمان را به خودش جلب کرد.

در کنار یکی از حوضچه ها که امام زاده ای نیز در کنار آن قرار داشت، معاون گردشگری محله مرادآباد شروع به توضیحات مفیدی درباره تاریخچه محله مرادآباد کردند و بازدیدکنندگان را با قدمت محله آشنا کردند.

پس از آن فرشاد اصول فلاح (فرشاد فلاح)، مدیرعامل انجمن گردشگری ماجراجویانه صحبت هایی را در مورد تهران، پتانسیل های گردشگری و شرایط محیط زیستی آن به بازدیدکنندگان ارائه کردند. ایشان همچنین درباره اهمیت انتخاب صحیح درختان برای کاشت و حفظ گیاهان و جانوران محله ها صحبت هایی را بیان کردند و در ادامه درباره انجمن و اهداف و فعالیت های آن و اهمیت فرهنگ سازی هایی در بستر گردشگری از جمله گردشگری ماجراجویانه، محیط زیست و امداد نجات توضیحاتی را به بازدیدکنندگان ارائه کردند.

این برنامه در ساعت 12:30 ظهر همان روز به پایان رسید.

مطالب مربوط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *